انلاین کده

انلاین کده, مرجع تخصصی فایل های علوم انسانی ,پایه , پزشکی, فنی مهندسی ,کتاب ، مقاله و جزوه ,طرح توجیهی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه های فکری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم های اطلاعاتی

پاورپوینت زهکشی

بازاریابی ورزشی در عصر جدید و نقش آن در توسعه ورزش

بررسی تاثیر عوامل اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

پاورپوینت معماری پایدار

گزارش کارورزی در روابط عمومی شهرداری

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کانال‌های توزیع

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت آموزش ریاضیات

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت کیفیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روش تدریس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودناتوان سازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی و سلامت روان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مان با نوروفیدبک

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات توریسم

دانلود پاورپوینت اقلیم شهرستان لاهیجان

دانلود پاورپوینت خانه سبز

پاورپوینت بیوگرافی و آثار دنیل لیبسکیند

دانلود پاورپوینت زندگینامه و آثار رنزو پیانو

پاورپوینت بیوگرافی مهندس هوشنگ سیحون و آثارش

  • ۰
  • ۰

پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R)

پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R)
دسته: علوم انسانی
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 134 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 39

پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R)


خرید

پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R)


تعداد جلسات آموزشی: 6 جلسه

تعداد صفحه : 37 صفحه


توضیحات:

ارایه درس جدید: معلم؛ خوب بچه ها قبل از پرداختن به قسمت اول راهبردهای شناختی بهتر است تعریف کوتاهی از راهبردها و شناخت داشته باشیم و هدف از کاربرد این راهبردها هنگام مطالعه دروس را برای شما دانش آموزان خاطر نشان کنیم. معلم بعد از مقدمه چینی مستقیم به سراغ قسمت اول راهبردهای شناختی، یعنی راهبردهای تکرار و مرور ویژه تکالیف ساده و پایه می رود، و از بچه ها می خواهد به موارد آن یعنی (چندبار روخوانی، چندبار رونویسی، بازگویی مطالب و...) که روی تابلو نوشته شده است توجه کنید. بعد از جلب توجه داشن آموزان معلم 20 دقیقه اول را به تدریس تاریخ اختصاص می دهد و درس های 1 و2 (یک و دو) را با دانش آموزان مورد مطالعه قرار می دهد. از یکی از دانش آموزان خواسته می شود که بخش هایی از درس اول کتاب تاریخ را برای دوستان خود بخواند و بعد از اتمام خواندن معلم چند اصطلاح مهم و کلیدی را انتخاب کرده و از بچه های کلاس می خواهد که آن ها را با صدایبلند تکرار، و زیر آن ها خط بکشند.

از دانش آموز بعدی خواسته که بخش دیگری را بخواند که در ادامه به چند اصطلاح و شبه جمله می رسیم که بچه هادر به خاطر سپردنآن ها با مشکل مواجه اند.در این جا معلم پیشنهاد استفاده از یادیارها را می دهد. به همین صورت به دروس 12و 16 می رسیمکه پیوستگی معنایی دارند؛ در این میان از بین سطرها، چند سطر مهم و سوال برانگیز به چشم می خورد که معلم پیشنهاد چندبار نوشتن آن ها را به دانش آموزانارایه داد و از دانش آموزانخواست که در موردآن ها فکر کنند و به طرح سوال ار این قسمت بپردازند (اجرای روش PQ4R). بعد از پایان یافتن وقت تاریخ نوبت به 20 دقیقه درس علوم تجربی می رسد که باردیگرراهبردهای تکرار و مرور را به تریب در مورددرس های 1 و 2 و 6 و 8 برای مطالعه و یادگیری از سوی دانش آموزان به کار گرفته شد؛و بالاخره 20 دقیقه پایانی به درس زبان انگلیسی اختصاص داده می شود که بار دیگر راهبردهای تکرار و مرو را در مورد درس های 1 و2، 8و9 به تریب از سوی دانش آموزانکلاس برای مطالعه آن ها به کار گرفته شد.

نکته مهم در حین اجرای راهبردهای تکرار و مرورویژه تکالیف ساده و پایه، ارزشیابیتکوینی است که از سوی معلم تقریباًبعد از اجرای تک تک راهبردها اجرا شد،تا دانش آموزانبه نتیجه استفاده از این استراتژی پی برده و منظور از راهبردهای شناختی را بفهمند و اجرا کنند. همانطور که قبلاًاشاره رفت، برای اجرای ارزشیابی تکوینی از مطالب کپی شده دروس مذکوراستفاده شد، که آن ها را در بین دانش آموزانتقسیم و از بچه های کلاس خواسته شدکه از راهبردهای تکرار و مرور استفاده کرده و مطالب را مطالعه و به حافظه خویش بسپارند و هنگام آزمون های کتبی یا شفاهی از سوی معلم،مطالب به خاطر سپرده شده را بازپس دهند. هدف کلی جلسه دوم:آشنایی با نحوه استفاده از راهبردهای تکرار و مرور ویژه تکالیف پیچیده هنگام مطالعه، و رابطه آن ها با میزان یادگیری و یادداری در دروس حفظی، درکی و کلامی.


خرید

برچسب ها : پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R) , پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R) , پروتکل , راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R)




سایر محصولات


پروتکل روانشناسی آموزش روش درمانی کاهش استرس بر پایه ذهن آگاهی



پروتکل رفتار درمانی دیالکتیک (DBT)


پروتکل راهبردهای شناختی بر اساس پی کیو 4 آر (PQ4R)


پروتکل جلسات آموزشی درمان فراشناختی (MCT)


پروتکل تکنیک های درمان شناختی رفتاری (CBT) به شیوه داتلیو


پروتکل آموزش مهارت رفتار جرات مندانه



پروتکل آموزش مادران کودکان دارای اختلال نارسایی توجه بیش فعالی


پروتکل آموزش فرزند پروری مثبت به والدین

  • ۹۶/۰۹/۰۸
  • رضا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی