انلاین کده

انلاین کده, مرجع تخصصی فایل های علوم انسانی ,پایه , پزشکی, فنی مهندسی ,کتاب ، مقاله و جزوه ,طرح توجیهی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه های فکری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم های اطلاعاتی

پاورپوینت زهکشی

بازاریابی ورزشی در عصر جدید و نقش آن در توسعه ورزش

بررسی تاثیر عوامل اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

پاورپوینت معماری پایدار

گزارش کارورزی در روابط عمومی شهرداری

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کانال‌های توزیع

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت آموزش ریاضیات

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت کیفیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روش تدریس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودناتوان سازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی و سلامت روان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مان با نوروفیدبک

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات توریسم

دانلود پاورپوینت اقلیم شهرستان لاهیجان

دانلود پاورپوینت خانه سبز

پاورپوینت بیوگرافی و آثار دنیل لیبسکیند

دانلود پاورپوینت زندگینامه و آثار رنزو پیانو

پاورپوینت بیوگرافی مهندس هوشنگ سیحون و آثارش

۱۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پاورپوینت تاریخچه ، ساخت و انواع شیشه

برچسب ها : پاورپوینت تاریخچه ، ساخت و انواع شیشه , پاورپوینت شیشه , پاورپوینت طرز ساخت شیشه , صنعت شیشه سازی , دانلود پاورپوینت شیشه سازی , انواع شیشه , تاریخچه شیشه , انواع مهم فرآورده‌ های شیشه‌ای , شیشه جام , انواع بطری , شیشه‌های ایمنی بدون طلق , شیشه ضد گلوله , الیاف شیشه‌ای , شیشه سکوریت , شیشه های دو جداره (double glazing) , شیشه های رفلکتیو , شیشه های LowE , شیشه های سیمی (wired glass) , شیشه‌های


پاورپوینت تاریخچه ، ساخت و انواع شیشه
دسته: فنی و مهندسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 7526 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31

پاورپوینت تاریخچه وطرز ساخت و انواع شیشه در31 اسلاید فرمت فایل pptx و به صورت zip قابل ویرایش و آماده دانلود کردن میباشد


خرید

پاورپوینت تاریخچه ، ساخت و انواع شیشه


شیشه‌های معمولی که در زندگی روزمره به کار می‌روند، عمدتا شامل سیـلیس ، کربنات کلسیم

(یا آهک ) و کربنات سدیم و زغال کک است ( گاهی از فلدسپار و دولومیت نیز استفاده می‌شود.

معمولا این مواد را به صورت پودر یا دانه‌هایی به قطر 0.2 تا 2 سانتی‌متر ، مصرف می‌کنند. البته برای تهیه شیشه‌های مرغوب و کریستال ، از سیلیس تقریبا خالص (کوارتز) استفاده می‌شود.

در شیشه‌های معمولی حدود ½ درصد آلومین و 0.08 درصد اکسید آهن III نیز وجود دارد.

مراحل مختلف تهیه ی شیشه:

1. تهیه مواد اولیه و تبدیل آنها به پودر با دانه‌بندی بین 0.1 تا 2 میلی‌متر

2. توزین هر یک از مواد اولیه به نسبتهای مورد نظر و مخلوط کردن آنها همراه با 4 تا 5 درصد آب و انتقال مخلوط به کوره

3. ذوب کردن مخلوط در کوره و تهیه خمیر شیشه

4. بی‌رنگ کردن خمیر شیشه و خارج کردن گازها

5. تبدیل به فرآورده ‌های مورد نیاز بازار و صنایع

 6. نپختن شیشه ( قرار دادن شیشه داغ در کوره‌هایی که دمای کمی دارد، برای کاهش شکنندگی شیشه)

آنچه در این پاورپوینت مشاهده خواهید کرد:

تاریخچه شیشه

شیشه در ایران

مراحل ساخت شیشه

1.ذوب

2.شکل دهی

3.تابکاری

انواع مهم فرآورده‌ های شیشه‌ای

.شیشه جام

.انواع بطری

 .شیشه‌های ایمنی بدون طلق

 .شیشه ضد گلوله

.الیاف شیشه‌ای

.شیشه سکوریت

 .شیشه های دو جداره (double glazing)

شیشه های رفلکتیو

 شیشه های Low-E

شیشه های سیمی (wired glass)

شیشه‌های مخصوص



خرید

برچسب ها : پاورپوینت تاریخچه ، ساخت و انواع شیشه , پاورپوینت شیشه , پاورپوینت طرز ساخت شیشه , صنعت شیشه سازی , دانلود پاورپوینت شیشه سازی , انواع شیشه , تاریخچه شیشه , انواع مهم فرآورده‌ های شیشه‌ای , شیشه جام , انواع بطری , شیشه‌های ایمنی بدون طلق , شیشه ضد گلوله , الیاف شیشه‌ای , شیشه سکوریت , شیشه های دو جداره (double glazing) , شیشه های رفلکتیو , شیشه های LowE , شیشه های سیمی (wired glass) , شیشه‌های

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت ضوابط واستاندارهای طراحی هتل

برچسب ها : پاورپوینت ضوابط واستاندارهای طراحی هتل , ضوابط واستاندارهای طراحی هتل

پاورپوینت ضوابط واستاندارهای طراحی هتل
دسته: معماری
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 8725 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 130

این پاورپوینت در مورد ضوابط واستاندارها ی طراحی هتل در 130 اسلاید می باشد


خرید

پاورپوینت ضوابط واستاندارها ی طراحی هتل


هتل یک واژه فرانسوی و منظور آن مکانی است که تسهیلات لازم برای اقامت کوتاه مدت مسافر را در مقصد یا مسیر حرکت تامین می کند.معادل های فارسی آن عبارت اند از: کاروانسرا، مهمانخانه، مهمان پذیر،زائرسرا و مسافر خانه،که صرفنظر از درجه و کیفیت خدماتی آنها در دنیا پیشینه چندین هزار ساله دارند.این تاسیسات برای کسب و کار و ایجاد درآمد ساخته می شوند، و گرنه اقامت موقت از طریق خیریه، و انواع کم هزینه تری وجود داشته و دارند. میان شیوه مسافرت،سنت و نحوه اقامت موقت رابطه تنگاتنگی وجود دارد.

در قدیم که مردم به دلیل کمبود امکانات کمتر مسافرت می کردند، در مقصد اغلب به منزل خویشان و آشنایان خود فرو می آمدند که این کار در سنت مهمان نوازی ایرانیان همراه با اقتصاد معیشتی آن زمان روش پسندیده و پذیرفته ای بوده است.

اتاق اجاره ای کوتاه مدت در یک واحد مسکونی، چیزی میان مهمان پذیر یا اماکن کم هزینه در ایران و دیگر کشورهاست.این سنت پسندیده در بیشتر روستاها و شهرهای شمالی ایران رایج است و به تقویت بنیه اقتصادی مالک خانه و استفاده بهینه از فضای خالی کمک می کند.در بسیاری از شهرهای توریستی اروپا نیز اجاره دادن اتاق اضافی به توریستها مرسوم است.

در حال حاضر در ایران ایجاد مجتمعهای خدمات رفاهی و بین راهی و کمپینگ جزیی از برنامه زیرساختهای گردشگری است.

هتل به مفهوم یک مجتمع خدماتی با هدف کسب درآمد و سود پدیده تکوین یافته ای است که پیشینه آن به انقلاب صنعتی اروپا بر می گردد،از انقلاب صنعتی تا به امروز دست کم چهار رویداد به رونق صنعت توریسم و هتل سازی و هتل داری کمک کرده است. نخستین عامل، تغییر الگوی تولید و مصرف انرژی از سوختهای گیاهی و حیوانی به زغال سنگ و سپس به انرژی هیدروکربنی از آغاز قرن بیستم( که امکان تحرک انسان را در مقیاس انبوه و سریع فراهم آورد.)ف دوم، تولید انبوه صنعتی و گسترش تجارت، آن هم به مقیاس وسیع.سوم اختراع و رواج خودروی شخصی و ترن و هواپیما و امکان حرکت سریع و آسان تر و نهایتا” افزایش سطح درآمد مردم همراه با کاهش ساعات کار و افزایش اوقات فراغت

متل یا مجتمعهای توریستس بین راهی

امروزه مسافران در مسیر حرکت می توانند در اقامتگاه های بین راهی توقف کنند که متل نامیده شده اند.در گذشته کاروانسراها این نقش را ایفا می کردند.متل از نظر لغوی ترکیبی از هتل و ماشین است.ساده ترین تسهیلات بین راهی قهوه خانه یا رستوران است که گاه تخت برای خوابیدن در اختیار مسافر قرار می دهند.

متل حتی از نظر شکلی هم شباهت بسیار زیادی به کاروانسراهای قدیمی دارد.در کاروانسرا، اتاقهایی که در اختیار مسافر قرار می گرفت دور تا دور محوطه یا حیاطی ساخته می شد که چهاپایان مسافر کش یا بارکش نگهداری یا تیمار می شدند. بهترین متل های امروز دور تا دور یا کنار پارکینگ خودروها ساخته می شوند و دسترسی به اتاق را مستقیما” از پارکینگ میسر می کنند. حتی تشریفات ثبت نام و تسویه حساب مسافر به صورت الکترونیکی انجام می شود و مراجعه مسافر به میز پذیزش ضرورت خود را از دست می دهد. متل بر خلاف هتل از تسهیلات کمتر اما سرعت بیشتری برخوردار است. مسافر میان راهی در جایی توقف می کند که سریع غذا بخورد، استراحت کند و دوباره به راه بیافتد تا در زمان پیش بینی شده به مقصد برسد.مسافر در استفاده از متل حتی همه چمدانهای خود را به اتاق نمی برد، بلکه به بردن یک ساک اکتفا می کند و بقیه اثاث خود را در ماشین باقی می گذارد.به همین دلیل، معمولا” در اتاق متل جایی برای اثاثیه مهمان پیش بینی نمی شود.

اما در هتل، مسافر زمان بیشتری در اختیار دارد و می تواند از همه تسهیلات آن از جمله رستوران، فروشگاهها، سالن ورزشی، آرایشگاه و خشک شویی استفاده کند.

موقعیت مکانی انواع هتل در شکه توریسم

هتل یک واحد اقتصادی است و باید سودآور باشد،مگر اینکه اقتصاد آن به نظام گسترده تری وابسته باشد، مانند هتلی که یک نهاد یا صنعت خاص برای کارکنان و مهمانان خود می سازد و سود دهی مستقیم آن هدف سازنده نیست. اما اگر هتل را یک واحد درآمدزا بدانیم، اقتصاد آن به کل اقتصاد شبکه توریسم گره خورده است و میزان درآمدزایی آن وابسته به رفتار شبکه است و از هر اختلالی که به شبکه وارد شودتاثیر می پذیرد. ذکر دو نمونه از اختلالاتی که به دلیل عوامل فراملی و درونی به شبکه توریسم ایران وارد شده است برای درک این نکته لازم به نظر می رسد.عامل تاثیرگذار برونی را در حال حاظر می توان مشکلات سیاسی ایران با جهان غرب و کاهش سهم ایران از بازار بالقوه توریسم اروپا و آمریکا و حتی خاور دور دانست. نمونه بارز و اخیر عوامل داخلی موثر در سلامت اقتصاد هتلداری، سهمیه بندی بنزین است.هر دو مورد بر ضریب اشتغال هتلها اثر منفی داشته اند. این بحث بسیار مهم ریشه دار و عمیق است. به طور خلاصه می توان اشاره کرد که هرچند هتل سازی و هتلداری یک فعالیت خصوصی است، اما بسترسازی برای صنعت توریسم(ایرانگردی و جهانگردی) در سطح ملی از وظایف دولت و نظام برنامه ریزی است.

نابسامانی در این بسترسازی به عوض رونق توریسم در ایران، به سود رقبای همسایه ما تمام می شود. درآمد حاصل از جهانگردی در کشورهایی که به این صنعت تسلط دارند و می دانند چگونه آنرا اداره کنند با درآمد نفتی ایران رقابت می کند،با این تفاوت که درآمد نفتی متمرکز است، اما درآمد توریستی بین مردم توزیع می شود

جا، ظرفیت و درجه بندی هتل

مجهزترین هتلها قاعدتا” در مراکز شهرهای بزرگ ساخته می شوند، اما ساخت چنین مجتمعهایی در حاشیه شهرها نیز کاملا” متداول است. برای هتلهایی که تسهیلات برگزاری کنفرانس در آنها پیش بینی می شود،یا برای کسانی که از ازدحام مراکز شهری گریزان اند،حاشیه شهرها جای مناسب تری است.امکان یافتن زمین بزرگ تر و ارزان تر برای ساخت پارکینگ و باغ سازی در حاشیه شهرها به مراتب بیشتر از مراکز شهری است.

ظرفیت هتل به کشش بازار توریسم بستگی دارد، تعداد اتاق در یک هتل گاهی به چندین هزار می رسد، که در این صورت هتل خود مانند شهری است که به خدمات متعدد دیگری از جمله دسترسی و حمل و نقل سریع نیاز خواهد داشت.


خرید

برچسب ها : پاورپوینت ضوابط واستاندارهای طراحی هتل , ضوابط واستاندارهای طراحی هتل

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت

برچسب ها : پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت , دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت , پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت , دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت , دانلود پاورپوینت کلیه فصلهای کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت

پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت
دسته: مدیریت
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 907 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 229

دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت در حجم 229 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل


خرید

پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید: 229 اسلاید

کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت از جمله منابع مهم درس مدیریت منابع انسانی در سطح کارشناسی می باشد. این فایل شامل پاورپوینت کل این کتاب که مشتمل بر 12 فصل است می باشد که  در حجم 229 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است؛ عناوین این فصلها نیز به شرح زیر می باشد:

فصل اول: ماهیت مدیریت منابع انسانی

فصل دوم: تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی

فصل سوم: تجزیه و تحلیل شغل

فصل چهارم: فرایند برنامه ریزی نیروی انسانی

فصل پنجم: فرایند کارمندیابی

فصل ششم: فرایند انتخاب

فصل هفتم: فرایند اجتماعی کردن

فصل هشتم: فرایند آموزش کارکنان

فصل نهم: ارزیابی عملکرد

فصل دهم: سیستم پاداش

فصل یازدهم: مدیریت حقوق و دستمزد

فصل دوازدهم: انضباط؛ اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

بخشهای عمده این فایل به تفکیک هر فصل شامل موارد زیر می باشد:

فصل اول: ماهیت مدیریت منابع انسانی

مقدمه

عوامل مهم در گسترش نقش مدیریت منابع انسانی

وظایف مدیریت منابع انسانی

راههای اثربخشی بیشتر مدیریت منابع انسانی

نقش مدیریت منابع انسانی در سودبخش سازمان

نتیجه گیری

فصل دوم: تاریخچه پیدایش مدیریت منابع انسانی

مقدمه

انقلاب صنعتی

نهضت کارگری

نهضت مدیریت علمی

اصول مدیریت علمی

روان شناسی صنعتی

متخصصان امور نیروی انسانی

مکتب روابط انسانی

عوامل موثر در شکل گیری مدیریت منابع انسانی

فصل سوم: تجزیه و تحلیل شغل

مقدمه

تعریف تجزیه و تحلیل شغل

مراحل تجزیه و تحلیل شغل

روشهای تجزیه و تحلیل شغل

رابطه میان تجزیه و تحلیل شغل، شرح شغل و شرایط احراز شغل

تنظیم شرح شغل

تنظیم شرایط احراز شغل

کاربرد تجزیه و تحلیل شغل

تجزیه و تحلیل شغل بر عهده کیست؟

مشکلات تجزیه و تحلیل شغل

طراحی شغل

روش مدیریت علمی

روش انگیزشی

نظریه دوعاملی هرزبرگ

نظریه فعال سازی

نظریه ویژگی های شغل

روش سیستمی

روش مبتنی بر ویژگی های عامل انسانی

فصل چهارم: فرایند برنامه ریزی نیروی انسانی

مقدمه

تعریف برنامه ریزی نیروی انسانی

مراحل برنامه ریزی نیروی انسانی

تعیین موجودی نیروی انسانی در سازمان؛

مطالعه و بررسی اهداف آتی سازمان؛

برآورد نیاز سازمان به نیروی انسانی(تقاضا برای نیرو با توجه به اهداف آتی)؛

برآورد عرضه نیروی انسانی ( از منابع داخلی و خارجی)؛

مقایسه عرضه و تقاضای نیروی انسانی و تعیین سیساتهای پرسنلی سازمان بر آن اساس

روشهای برآورد نیروی انسانی موردنیاز

روشهای کاهش نیروی مازاد

فصل پنجم: فرایند کارمندیابی

مقدمه

میزان کارمندیابی

عوامل موثر در کارمندیابی

فرایند کارمندیابی

منابع کارمندیابی

مزایای منابع داخلی کارمندیابی

کارمندیابی از طریق اعلان شغل

کارمندیابی از طریق اعلان شغل

نکات مهم در استفاده از روش اعلان شغل

کارمندیابی از طریق آگهی

نکات مهم در استفاده از  آگهی

موسسات کاریابی

کارمندیابی از طریق مراکز آموزشی

کارمندیابی از طریق معرفی و توصیه اعضا

کارمندیابی از طریق مراجعه مستقیم

کارمندیابی وظیفه کیست؟

نتیجه گیری

فصل ششم: فرایند انتخاب

مقدمه

مشکلات ناشی از انتخاب غلط

بی ارتباطی برخی عوامل با شغل

مراحل مختلف فرایند انتخاب

مصاحبه مقدماتی (غربال اولیه)

تکمیل فرم درخواست کار

برگزاری آزمونهای استخدامی

مصاحبه جامع (تخصصی)

بررسی سوابق متقاضی

معاینه پزشکی

تصمیم گیری نهایی

عوامل موثر در پیش بینی صحیح  عملکرد فردر در شغل

پایایی

روشهای تعیین و سنجش پایایی

روایی

انواع روایی

حفظ کارکنان

فصل هفتم: فرایند اجتماعی کردن

مقدمه

تعریف اجتماعی کردن

معارفه مقدماتی

فرهنگ سازمان

چرا اجتماعی کردن مهم است؟

فرایند اجتماعی کردن فرد

مرحله اول: قبل از ورود به سازمان

مرحله دوم: رویارویی فرد با سازمان

مرحله سوم: تحول و دگرگونی فرد

روشهای تطبیق فرد با شرایط و واقعیات موجود سازمان

نکاتی که باید در هنگام طراحی برنامه اجتماعی کردن فرد در نظر داشت

فصل هشتم: فرایند آموزش کارکنان

مقدمه

مزایای آموزش

مسئولیت طراحی و اجرای برنامه های آموزشی به عهده کیست؟

وظایف واحد آموزش اداره امور کارکنان

روشهای تعیین نیازهای آموزشی

نظریه های یادگیری

نظریه رفتاری

نکات مهم در طراحی برنامه های آموزشی بر اساس نظریه رفتاری

نظریه یادگیری اجتماعی

نکات مهم در طراحی برنامه های آموزشی بر اساس نظریه یادگیری اجتماعی

نظریه شناختی

نکات مهم در طراحی برنامه های آموزشی بر اساس نظریه یادگیری شناختی

مراحل مختلف فرایند آموزش

تشخیص نیازهای آموزشی

. تعیین اهداف آموزشی

انتخاب روش آموزش

برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی

ارزیابی دوره آموزشی

روشهایی که منظور از آنها دادن اطلاعات است

روشهای شبیه سازی

روشهای ضمن خدمت

مراحل دوره های آموزش ضمن خدمت

فصل نهم: ارزیابی عملکرد

مقدمه

کاربردهای ارزیابی عملکرد

شاخص های ارزیابی

مراحل ارزیابی عملکرد

نکات مهم در طراحی سیستم ارزیابی عملکرد

عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی

انواع ارزیابی

روشهای ارزیابی

روش مقیاسی

 روش عامل سنجی

روش ثبت وقایع حساس

روش توصیفی

روش قیاسی

انتخاب اجباری

ارزیابی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف.

مشکلات ارزیابی عملکرد

ویژگی سیستم های ارزیابی کارآمد

فصل دهم: سیستم پاداش

مقدمه

پاداشهای درونی و بیرونی

انواع پاداش

مبنای اعطای پاداش

ویژگیهای سیستم پاداش موثر

نظریه برابری

طرحهای جدید اعطای پاداش

فصل یازدهم: مدیریت حقوق و دستمزد

مقدمه

تفاوت میان حقوق و دستمزد

ویژگی های سیستم حقوق و دستمزد

طراحی سیستم حقوق و دستمزد به عهده کیست؟

مراحل مختلف طراحی سیستم حقوق و دستمزد

تجزیه و تحلیل شغل

شرح شغل

 ارزشیابی شغل

بررسی نرخ حقوق و دستمزدهای متداول در صنعت

 تعیین نرخ پرداخت

 تعدیل و ترمیم سیستم پرداخت

 ارزیابی تفاضلی حقوق و دستمزد

 بررسی قوانین و مقررات درون سازمانی

 بررسی قوانین و مقررات دولتی حاکم بر پرداخت

 تعیین حقوق پایه

نتیجه گیری

فصل دوازدهم: انضباط؛ اصلاح رفتار نامطلوب کارکنان

مقدمه

تعریف انضباط

تغییر رفتار

تقویت مثبت

تقویت منفی

خاموشی

تنبیه

فرایند انضباط

انواع تخلفات

مهمترین دلایل غیبت کارکنان

بررسی و ارزیابی تخلفات

نکاتی که باید در رسیدگی به تخلفات اداری رعایت نمود:

اثربخشی مجازات

کوتاهی در مجازات

ویژگیهای سیستم انضباطی مؤثر

انضباط مثبت(انضباط بی مجازات)

مراحل انضباط مثبت

انواع اقدامات انضباطی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


خرید

برچسب ها : پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت , دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت , پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت , دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت , دانلود پاورپوینت کلیه فصلهای کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

برچسب ها : پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن , پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا سلیگمن , پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا چیست , پاورپوینت روان شناسی مثبت گرا , دانلود پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا , دانلود روانشناسی مثبت گرا , روانشناسی مثبت گرا , مارتین سلیگمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت , دانلود پاورپوینت نظریه


پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن
دسته: روان شناسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 2124 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 40

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن شامل 40 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد


خرید

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن شامل 40 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد.  در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .


مقدمه

مارتین سلیگمن در 12 اگوست 1942 در شهر آلبانی از ایالت نیویورک زاده شد.مارتین در خانواده‌ای مذهبی رشد یافت. در بسیاری از کتاب های او می توان رد پای مذهب را دید تعابیر وی از انجیل بسیار ژرف است و دوست دارد مسایل مربوط به نظریه اش را با کتاب مقدس بیان کند.اودانشمندی است که جرات رویارویی با روی کرد غالب زمان خود ، رفتارگرایی آن هم در برابر بزرگانی هم چون بی‌اف اسکینر را به خود داده و در یک همایش بزرگ در دانشگاه آکسفورد آن را زیر سؤال می‌برد و از پدیده‌ای سخن می‌گوید با نام درماندگی آموخته شده چیزی که شاید پوزخند اسکینر رفتار گرای نامی را در پی داشته است.

آرون بک ، آلبرت الیس ،مارتین سلیگمن و دیگران به دیگرگونی در باورها و شیوه پردازش اطلاعات ، خلق و خو  و تفکر باوردارند ولیکن روی کردی که سلیگمن پرداخته است دیدگاهی است شناختی با درون مایه ای مشخص بدون درون نگری های روان کاوانه و غیرقابل توجیه هم چون عقده اودیپ.

به راستی سلیگمن را می توان نسخه به روز شده شناختی ، پست مدرن میانه رو و انسان گرایی نو فرویدی هم چون آلفرد آدلر به شمار آورد.

          مارتین سلیگمن و سیکزِنت میهالی، درباره روان شناسی مثبت گرا گفته اند : ما باور داریم که روان شناسی ازکارکرد مثبت انسان پدید خواهد آمد و مورد پذیرش علمی قرار خواهد گرفت و سهم مؤثری در رشد و شکوفایی افراد، خانواده ها و اجتماعات خواهد داشت.

افراد مهم در روان شناسی مثبت گرا
     مارتین سلیگمن،
میهالی سیکزِنت میهالی،
کریستوفر پترسون،
کارول دِوِک،
دانیل گیلبرت،
کنون شلدون،
آلبرت بندورا، 
سی آر اسنایدر، 
فیلیپ زیمباردو،

مروری کوتاه بر تاریخچه تحول فکری سلیگمن

سلیگمن در میانه دهه 1960 در دانشگاه پنسیلوانیا پژوهشی را درباره جنبه محدود شخصیت  آغاز کرد که آن را درماندگی آموخته شده نامید پس از آن تمایلات پژوهشی خود را گسترش داد تا موضوع شخصیت خوش بینی در برابر بد بینی را در برگیرد. سلیگمن بر این باور است تنها نداشتن کنترل در شرایط درماندگی آموخته شده بر سلامتی ما تاثیر نمی گذارد بلکه این هم اهمیت دارد که این نداشتن کنترل را برای خودمان چگونه توجیه می کنیم و برای توجیه این پدیده مفهوم سبک تبیینی را برگزید.سبک تبیینی خوش بینانه از درماندگی آموخته شده جلو گیری می کند ، سبک تبیینی بد بینانه درماندگی آموخته شده را به همه جنبه های زندگی می کشاند .

کسانی که سبک تبیینی خوش بینانه دارند از کسانی که سبک تبیینی بد بینانه دارند تندرست تراند . خوش بینی و بدبینی آموختنی است و می تواند بر کارکرد شناختی ما تاثیر بگذارد.

         هم چنین میان درماندگی آموخته شده و افسردگی ارتباط وجود دارد . نشانه اصلی افسردگی احساس ناتوانی در کنترل روی داد های زندگی است . سلیگمن افسردگی را <اوج بدبینی> می نامد. کسانی که به شدت افسرده اند باور دارند درمانده اند و برای انجام هیچ کاری ارزش نمی گذارند چون انتظار ندارند چیزی به سود آن ها پایان یابد.

و ...

فهرست مطالب

پیش گفتار
افراد مهم در روان شناسی مثبت گرا
مروری کوتاه بر تاریخچه تحول فکری سلیگمن    
پیشینه روان شناسی مثبت گرا
مفاهیم و نظریه اصلی روان شناسی مثبت گرا
الگوهای درمانی روان شناسی مثبت گرا
تمرین های روان شناسی مثبت گرا
پایان

عنوان : روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.07 مگابایت

تعداد صفحات : 40

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا سلیگمن


خرید

برچسب ها : پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن , پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا سلیگمن , پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا چیست , پاورپوینت روان شناسی مثبت گرا , دانلود پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا , دانلود روانشناسی مثبت گرا , روانشناسی مثبت گرا , مارتین سلیگمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت , دانلود پاورپوینت نظریه

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن

برچسب ها : پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی , دانلود پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن , دانلود نظریه هیجان خواهی زاکرمن , نظریه هیجان خواهی زاکرمن , ماروین زاکرمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن
دسته: روان شناسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 2862 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن شامل 35 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد


خرید

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن شامل 35 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد.  در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .


مقدمه

از اوایل دهه ی (1970) ماروین زاکرمن یکی از روانشناسان دانشگاه دِلِه ویر پژوهش های وسیعی در جنبه ی محدودی از شخصیت که هیجان خواهی می نامد، آغاز کرده است او معتقد است که این پدیده یک صفت ارثی است که با نیاز به احساس ها و تجربه های متنوع، بدیع و پیچیده و میل به خطرجویی جسمانی و اجتماعی به خاطر چنین تجربه هایی تعریف می شود

زاکرمن جهت سنجش میزان هیجان خواهی مقیاس هایی را به وجود آورد. تحقیقاتی که با استفاده از مقیاس هیجان خواهی انجام شد؛ نشان داد که بین انسان ها از لحاظ میزان هیجان خواهی تفاوتهای زیادی وجود دارد. به علاوه به نظر می رسد، هیجان خواهی خصلتی است که در موقعیت های گوناگون از همسانی برخوردار است

بررسی هیجانی (حسی)، آثار پروفسور روانشناسی در میان بهترین های جهان نشان اختصاصی پروفسور ماروین زاکرمن، مقاله ای در مورد هیجان خواهان (1971) به عنوان یکی از مؤثرترین و برجسته ترین آثار در تاریخ روان شناسی است که همزمان با آثار محققانی همچون سایموند فروید، اسکینر، جین پایگت می باشد. مقاله زاکرمن « ابعاد هیجان خواهی» یک ابزار سنجش شخصیتی جامع و فراگیر معروف به مقیاس هیجان خواهی (SSS) را توضیح می دهد.

وی شرکت کنندگانی که با این بیانات «من گاهی اوقات دوست دارم کارهایی انجام دهم که کمی ترسناک هستند»، «من بعضی از چیزها را فقط به خاطر هیجانش دوست دارم»، موافق هستند را راهنمایی می کند، مقیاس هیجان خواهی (SSS) به روان شناسان کمک می کند تا گرایشات هیجان خواهی را ارزیابی کنند. یک طبقه بندی شخصی (فردی) اولین بار توسط زاکرمن در سال 1964 ارایه شد، وی توضیح داد که افراد هیجان گرا به هیجانات شدید، تجربه های پیچیده، بدیع و متفاوت علاقه شدید دارند.

مطالعات زاکرمن در مورد افراد هیجان گرا (هیجان خواه) تأثیر عمیقی بر درک ما از آزمایشات شخصیتی داشته است این گفته ی Pettijohn ویراستار و پروفسور روان شناس از دانشگاه ایالت اُیاهو می باشد. وی می افزاید: «من اثر ذاکرمن ستایش کرده ام و بنابراین من از اینکه یکی از مقاله های وی را در کتاب خود می گنجانم بسیار خوشحالم»

ارزیابی هیجان خواهی

زاکرمن برای ارزیابی هیجان خواهی مقیاس هیجان خواهی SSS را ساخت که یک پرسشنامه ۴۰ ماده ای است. او چهار مولفه هیجان خواهی را مشخص کرد :

هیجان زدگی و ماجراجویی: میل به انجام دادن فعالیت های بدنی که سرعت، خطر، تازگی و سرپیچی از نیروی جاذبه را در بر داشته باشند، مانند چتر بازی، غواصی و سقوط آزاد.

تجربه جویی : جستجو کردن تجربیات تازه از طریق مسافرت، موسیقی، نقاشی یا سبک زندگی نا همرنگ با جماعت، با افرادی که تمایل مشترکی داشته باشند.

بازداری زدایی : نیاز به رها بودن در فعالیت های اجتماعی بازداری نشده.

حساسیت نسبت به یکنواختی: بیزاری از تجربیات تکراری، کارهای عادی و افراد قابل پیش بینی و واکنش ناخشنودی بی قرار، هنگام روبرو شدن با این گونه موقعیت ها.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

ارزیابی هیجان خواهی

ویژگیهای افراد هیجان خواه

تفاوت های رفتاری

تفاوت های شخصیت

فرایندهای شناختی

ترجیحات شغلی

نگرش ها

وراثت در برابر محیط

نتیجه گیری
پایان

عنوان : نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 2.79 مگابایت

تعداد صفحات : 35

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن


خرید

برچسب ها : پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی , دانلود پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن , دانلود نظریه هیجان خواهی زاکرمن , نظریه هیجان خواهی زاکرمن , ماروین زاکرمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن

برچسب ها : پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی , دانلود پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , دانلود نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , مارتین سلیگمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت

پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن
دسته: روان شناسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1035 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن شامل 36 اسلاید است و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد


خرید

پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن

پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن شامل 36 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده است وقابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد.  در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .


مقدمه

مارتین ای. پی. "مارتی" سلیگمن : Martin E. P. "Marty" Seligman متولد ۱۲ آگوست ۱۹۴۲ روانشناس آمریکایی، استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های خودیاری است.نظریه

 او با نام درماندگی آموخته‌شده به طور گسترده‌ای میان دانشمندان و روانشناسان بالینی مطرح است.

سلیگمن مفهوم درماندگی آموخته شده را به عنوان حالت ویژه ای که اغلب در نتیجه اعتقاد فرد مبنی بر اینکه رویدادها در کنترل او نیستند در او ایجاد می شود، تعریف کرد.

دانش آموزی که برای پیشبرد اهداف خود زحمت می کشد و تلاش بسیار می کند، انتظار دارد که در پایان مورد بازخورد مناسب قرار گیرد و در ازای زحمتی که کشیده است، از نتایج زحمت خود بهره مند شود. 

حال اگر به دلایلی این مورد صورت نپذیرد، دانش آموز منفعل شده و دیگر تلاشی از خود نشان نمی دهد و این بدترین حالتی است که ممکن است، به سراغ دانش آموز بیاید. 

به طورکلی کودکی که شب تا دیروقت درس خوانده اســت، وقتی در ازای تلاش خود نمره مطلوب کسب نکند، ممکن است برای خود راهی جز گوشه گیری و انزوا نیابد. 

مفهوم درماندگی آموخته شده چیست؟ 

مفهوم درماندگی آموخته شده (Learned helplesseness) تا حدودی توسط پژوهشگران به تصویر کشیده شده است. این مفهوم معرف منفی ترین حالت درک از خود است. درماندگی آموخته شده در حوزه تعلیم و تربیت به یادگیرندگانی اشاره می کند که کوشش را با پیشرفت مرتبط نمی دانند. آنها یادگیرندگانی هستند که فکر می کنند هر کاری انجام دهند به موفقیت دست نمی یابند.  این موضوع که پیامدهای رفتار مستقل از رفتار فرد هستند، ابتدا توسط مارتین سلیگمن مورد پژوهش قرار گرفت. 

سلیگمن مفهوم درماندگی آموخته شده را به عنوان حالت ویژه ای که اغلب در نتیجه اعتقاد فرد مبنی بر اینکه رویدادها در کنترل او نیستند در او ایجاد می شود، تعریف کرد. 

به سخن دیگر، بعد از یک رشته تجربه که در آن پاسخ های فرد در نتیجه رفتار او تغییر نمی کند، می آموزد که رفتار و نتیجه رفتار او از یکدیگر مستقل هستند. در آزمایش های اولیه مربوط به درماندگی آموخته شده سگ هایی که در معرض ضربه برقی (شوک الکتریکی) غیرقابل اجتناب قرار گرفته بودند، آموختند که هیچ یک از پاسخ های آنها، از جمله دم تکان دادن، پارس کردن، راه رفتن، پریدن و جز اینها سبب قطع شوک نمی شود.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

مفهوم درماندگی آموخته شده چیست؟ 
درماندگی آموخته شده در سالمندان

درماندگی آموخته شده و سلامت هیجانی

پژوهش حیوانی در مورد درماندگی اموخته شده

سبک تبیینی : خوشبینی و بد بینی

بدبینی و افسردگی

پرورش درماندگی آموخته شده در کودکی

روان شناسی مثبت نگر

پایان

عنوان : نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1 مگابایت

تعداد صفحات : 36

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن


خرید

برچسب ها : پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی , دانلود پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , دانلود نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , مارتین سلیگمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت
  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پاورپوینت مدل های ارزشیابی اوراق بهادار

پاورپوینت مدل های ارزشیابی اوراق بهادار


توضیحات دانلود




برچسب ها : پاورپوینت مدل های ارزشیابی اوراق بهادار , دانلود پاورپوینت مدل های ارزشیابی اوراق بهادار , ارزشیابی اوراق قرضه , بازده‌ اوراق قرضه , ارزشیابی سهام ممتاز , ارزشیابی سهام عادی , ارزش ذاتی سهام عادی , مدل تنزیل سود سهام نقدی , مدل جریان نقد آزاد , مدل جریان نقدی آزاد شرکت , مدل جریان نقدی آزاد سهامداران , مدل سود باقیمانده,پاورپوینت انسان شناسی و تاثیر آن بر معماری , دانلود پاورپوینت انسان شناسی و تاثیر آن بر معماری , انسان شناسی و تاثیر آن بر معماری , پاورپوینت انسان شناسی و معماری , رابطه انسان شناسی و معماری , پاورپوینت انسان شناسی و تاثیر آن بر معماری , تاثیر انسان شناسی بر معماری , رابطه انسان و معماری, پاورپوینت سامانه‌ های پانلی سه بعدی , سامانه‌ های پانلی سه بعدی , پاورپوینت سامانه‌ های پانلی سه بعدی , دانلود پاورپوینت سامانه‌ های پانلی سه بعدی , پانل‌ های سقفی , پاورپوینت پانل‌ های سقفی , دانلود پاورپوینت پانل‌ های سقفی , دیواری , پاورپوینت دیواری , دانلود پاورپوینت دیواری , مهندسی عمران , ساختمان , سازه , پاورپوینت مهندسی ساختمان , پاورپوینت مهندسی عمران , پاورپوینت ساختمان , پاورپوینت سازه ,پاورپوینت جوشکاری ذوبی , جوشکاری ذوبی , پاورپوینت جوشکاری ذوبی , جوشکاری ذوبی , روش‌ های جوشکاری ذوبی , پاورپوینت روش‌ های جوشکاری ذوبی , روش‌ های جوشکاری ذوبی , مهندسی عمران , ساختمان , سازه , پاورپوینت مهندسی ساختمان , پاورپوینت مهندسی عمران , پاورپوینت ساختمان , پاورپوینت سازه , دانلود پاورپوینت مهندسی ساختمان , دانلود پاورپوینت مهندسی عمران , دانلود پاورپوینت ساختمان , پاورپوینت ‌رفتار لرزه‌ای قاب های فولادی دارای بادبند و اتصالات نیمه صلب , رفتار لرزه‌ای قاب‌های فولادی دارای بادبند و اتصالات نیمه صلب , پاورپوینت رفتار لرزه‌ای قاب‌های فولادی دارای بادبند و اتصالات نیمه صلب , دانلود پاورپوینت رفتار لرزه‌ای قاب‌های فولادی دارای بادبند و اتصالات نیمه صلب , رفتار لرزه‌ای قاب‌های فولادی دارای بادبند , پاورپوینت رفتار لرزه‌ای قاب‌های فولادی دارای بادبند , پاورپوینت تجهیزات مورد استفاده در جوشکاری‌ , تجهیزات مورد استفاده در جوشکاری‌ , پاورپوینت تجهیزات مورد استفاده در جوشکاری‌ , دانلود پاورپوینت تجهیزات مورد استفاده در جوشکاری‌ , انواع ماشین‌ های جوشکاری , پاورپوینت انواع ماشین‌ های جوشکاری , دانلود پاورپوینت انواع ماشین‌ های جوشکاری , کابل‌ های جوشکاری و اتصا‌لات آنها‌ , پاورپوینت کابل‌ های جوشکاری و اتصا‌لات آنها‌ , پاورپوینت جوشکاری با گاز اکسیژن و استیلن (جوشکاری فورجینگ) , جوشکاری با گاز اکسیژن و استیلن , پاورپوینت جوشکاری با گاز اکسیژن و استیلن , دانلود پاورپوینت جوشکاری با گاز اکسیژن و استیلن , جوشکاری فورجینگ , پاورپوینت جوشکاری فورجینگ , دانلود پاورپوینت جوشکاری فورجینگ , مهندسی عمران , ساختمان , سازه , پاورپوینت مهندسی ساختمان , پاورپوینت مهندسی عمران , پاورپوینت ساختمان , پاورپوینت سازه , دانلود پاورپوینت مهندسی ساختمان ,پاورپوینت معماری تزئینی , معماری تزئینی,موتورهای احتراقی و شناخت کامل اجزاء خودرو , موتورهای احتراقی و شناخت کامل اجزاء خودرو،موتور،موتورهای احتراقی،شناخت موتور،مکانیک خودرو،اتومبیل،قطعات موتور؛قطعات خودرو،پاورپوینت تیپ های شخصیتی از دیدگاه اریک فروم , پاورپوینت تیپ های شخصیتی فروم , پاورپوینت تیپ های شخصیتی از دیدگاه اریک فروم , پاورپوینت نظریه شخصیت فروم , دانلود پاورپوینت تیپ های شخصیتی فروم , دانلود تیپ های شخصیتی فروم , تیپ های شخصیتی فروم , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت ,پاورپوینت موضع وجودی تحلیلی رولو می , پاورپوینت درمان وجودی رولو می , پاورپوینت موضع وجودی تحلیلی رولو می , دانلود پاورپوینت موضع وجودی تحلیلی رولو می , دانلود موضع وجودی تحلیلی رولو می , موضع وجودی تحلیلی رولو می , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت , دانلود پاورپوینت نظریه های شخصیت , پاورپوینت نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان , پاورپوینت نظریه شخصیتی سالیوان , پاورپوینت نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان , دانلود پاورپوینت نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان , دانلود نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان , نظریه تاثیر متقابل اشخاص سالیوان , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت ,پاورپوینت نظریه شخصیت هنری موری , پاورپوینت نظریه شخصیت هنری موری , دانلود پاورپوینت نظریه شخصیت هنری موری , دانلود نظریه شخصیت هنری موری , نظریه شخصیت هنری موری , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت , دانلود پاورپوینت نظریه های شخصیت , دانلود , روانشناسی , دانلود پاورپوینت , پاورپوینت تاریخچه ، ساخت و انواع شیشه , پاورپوینت شیشه , پاورپوینت طرز ساخت شیشه , صنعت شیشه سازی , دانلود پاورپوینت شیشه سازی , انواع شیشه , تاریخچه شیشه , انواع مهم فرآورده‌ های شیشه‌ای , شیشه جام , انواع بطری , شیشه‌های ایمنی بدون طلق , شیشه ضد گلوله , الیاف شیشه‌ای , شیشه سکوریت , شیشه های دو جداره (double glazing) , شیشه های رفلکتیو , شیشه های LowE , پاورپوینت ضوابط واستاندارهای طراحی هتل , ضوابط واستاندارهای طراحی هتل , پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف دکتر اسفندیار سعادت , دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت , پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی تألیف اسفندیار سعادت , دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت منابع انسانی سعادت , پاورپوینت معرفی شغل کارشناس حقوقی , پاورپوینت در مورد شغل کارشناس حقوقی , پاورپوینت در رابطه با شغل کارشناس حقوقی , پاورپوینت با عنوان شغل کارشناس حقوقی , پاورپوینت با موضوع شغل کارشناس حقوقی , کارشناس حقوقی کیست و چه وظایفی دارد , وظایف کارشناس حقوقی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , استاندارد و ضوابط طراحی هتل , استاندارد و ضوابط طراحی هتل,پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا ، سلیگمن , پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا سلیگمن , پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا چیست , پاورپوینت روان شناسی مثبت گرا , دانلود پاورپوینت روانشناسی مثبت گرا , دانلود روانشناسی مثبت گرا , روانشناسی مثبت گرا , مارتین سلیگمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت , دانلود نظریه های شخصیت ,پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی سلیگمن , پاورپوینت نظریه درماندگی , دانلود پاورپوینت نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , دانلود نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن , مارتین سلیگمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی ماروین زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن , پاورپوینت نظریه هیجان خواهی , دانلود پاورپوینت نظریه هیجان خواهی زاکرمن , دانلود نظریه هیجان خواهی زاکرمن , نظریه هیجان خواهی زاکرمن , ماروین زاکرمن , روانشناسی شخصیت , پاورپوینت روانشناسی شخصیت , دانلود پاورپوینت روانشناسی شخصیت , نظریه های شخصیت ,

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پیشینه و مبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان

برچسب ها : پیشینه و مبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه ومبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , مبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه ومبانی نظری , بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه تحقیق و مبانی نظری , پیشینه تحقیق , مبانی نظری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق


پیشینه و مبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان
دسته: علوم انسانی
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 150 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 76

پیشینه ومبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان


خرید

پیشینه و مبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فهرست

1 مقدمه..............................................................................................................................................16

2-2  بهره ‌وری.......................................................................................................................................19

2-2-1  بهره‌وری چیست.......................................................................................................................20

2-2-2  بهره‌وری معادل تولید نیست......................................................................................................22

2-2-3  بهره‌وری، تنها به معنی تلاش برای افزایش کارآیی نیست.........................................................24

2-2-4  اثربخشی ...................................................................................................................................25

2-2-5  تاریخچه اصطلاح بهره‌وری..................................................................................................... 27

2-2-6  انواع بهره‌وری ..........................................................................................................................28

2-2-7  ارکان اصلی دانش بهره وری ....................................................................................................30

2-2-8  سطوح بهره‌وری .......................................................................................................................32

2-2-9  جلوه‌های بهره‌وری....................................................................................................................33

2-2-10  استراتژیهای (راهبرد) بهره‌وری...............................................................................................34

2-2-11  مدلهای بیانگر عوامل مؤثر بر بهره‌وری منابع انسانی ............................................................ 36

2-2-12  عوامل مؤثر بر بهره‌وری ....................................................................................................... 39

2-2-13 عوامل درون سازمانی اصلی مؤثر بر بهره‌وری ....................................................................... 48

2-2-14 عوامل درون سازمانی مکمل .................................................................................................. 51 

2-2-15 عوامل برون سازمانی ............................................................................................................. 53

2-2-16 راههای افزایش سطح بهره وری سازمان ................................................................................ 53

2-2-17 راههای ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی ................................................................................... 60

2-2-18 علل تفاوت میزان بهره وری در کشورهای مختلف ................................................................66

2-2-19 علل پایین بودن سطح بهره‌وری در سازمانهای دولتی ............................................................ 69

2-2-20 چرخه بهره وری .................................................................................................................... 72

2-2-21 بهره‌وری و فضای روانی در سازمان ...................................................................................... 72

2-2-22 اندازه گیری بهره وری ........................................................................................................... 74

2-2-23 فرهنگ بهره‌وری ................................................................................................................... 80

2-3 ساختار سازمانی ...................................................................................................................... 83

2-4 ویژگیهای فردی ....................................................................................................................... 86

2-5 سیستم پاداش ............................................................................................................................... 88

2-6 سبک مدیریت ......................................................................................................................... 89

2-7 مطالعات و تحقیقات انجام شده در ایران ...................................................................................... 91

2-8 مطالعات و تحقیقات انجام شده در خارج..................................................................................... 94

2-1 مقدمه

بهره ‌وری به عنوان یک حقیقت زندگی از زمانهای بسیار دور وجود داشته است اما به عنوان یک مفهوم از کارآیی و به معنای بهبود استاندارد زندگی مردم در قرن اخیر مورد توجه قرار گرفته است. برای اولین بار لغت بهره‌وری در سال 1766 توسط کویزنی مطرح گردید. آدام اسمیت در سال 1776 در مورد بهره‌وری کار وطبقه‌بندی کار و تخصص برای افزایش سود، کاهش خستگی و افزایش استفاده از تکنولوژی مطالبی را عنوان نمود. وی در ارتباط با مفهوم بهره وری، به کارآیی و تخصص اشاره کرد و تقسیم کار را مبنای کارآیی و بهره‌وری می‌دانست. اقتصاددانان کلاسیک از جمله سینور بهره‌وری را برحسب کیفیت جسمی، فکری، روحی و هوش، مهارت و قدرت بدنی و فکری کارگر تبیین می‌کردند.

ولی انقلاب در بهره‌وری توسط فردریک دبیلیوتیلور در سال 1881 آغاز شد، که می‌توان آن را به عنوان تاریخ مطالعات رسمی و علمی و مدیریت بهره‌وری دانست.  در سال 1882 بهره‌وری به عنوان استعداد تولید از سوی لیتره  عنوان شد. مناسبترین تعریفی که در اوایل قرن حاضر از بهره‌وری ارایه شده است توسط ارلی  است که بهره‌وری را ارتباط بین ستانده و منابع به کار رفته برای تولید آن تعریف نموده است. شایان ذکر است که تعاریف زیادی در قرن حاضر از بهره‌وری ارایه شده است ولی اهم تعاریف مربوط به صورت زیر است: در سال 1950 توسط OEEC بهره‌وری نسبت به دست آمده از تقسیم ستانده بر یکی از عوامل تولید تعریف شده است.  در سال 1955توسط دیویس  بهره‌وری تغییر حاصله در محصول ناشی از منابع مصرف شده تعریف شده است. در سال 1965  کرامر و کندریک   توسط تعاریف رسمی برای بهره‌وری جزیی، بهره‌وری کل عوامل و بهره‌وری کلی ارایه شده است. در سال 1976 توسط سیگل   بهره‌وری به عنوان مجموعه‌ای از نسبتهای ستانده به نهانده مطرح شده است. در سال 1979 توسط سامانتا  بهره‌وری کل به صورت نسبت ستانده‌های ملموس به نهاده‌های ملموس ارایه شده است. مفهوم امروزی بهره‌وری پس از جنگ جهانی دوم، ابعاد وسیعتری یافته است زیرا با حضور دولتها و برنامه‌ریزی در برقراری کنفرانس‌ها و کمیته‌های بین المللی، حرکت‌ها شتاب قابل توجهی به خود گرفته است. برخی از حرکتهای گسترده و بین‌المللی برای آغاز انقلاب بهره‌وری به شرح ذیل قابل دسته‌بندی می‌باشد:

کنفرانس بهره‌وری واشنگتن، شورای بهره‌وری آنگلوآمریکن در بریتانیا، کنفرانس‌های متعدد دفتر برنامه تجهیزات صنعتی فرانسه، کنفرانس سال 1961 ایتالیا با حضور چهل اقتصاد دان شرق و غرب، گردهمایی پژوهشی بهره‌وری در سریلانکا در سال 1982، نخستین سمپوزیوم بین المللی بهره‌وری در سال 1985 در توکیو، نشست سالانه سازمان بهره‌وری آسیایی.


خرید

برچسب ها : پیشینه و مبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه ومبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , مبانی نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه نظری بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه ومبانی نظری , بهره وری و راههای افزایش سطح آن در سازمان , پیشینه تحقیق و مبانی نظری , پیشینه تحقیق , مبانی نظری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

پیشینه و مبانی نظری مدیریت استراتژیک برند و تئوری های ارزش ویژه برند

برچسب ها : پیشینه و مبانی نظری مدیریت استراتژیک برند و تئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه ومبانی نظری مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , مبانی نظری مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه نظری مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه ومبانی نظری , مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه تحقیق و مبانی نظری , پیشینه تحقیق , مبانی نظری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق


پیشینه و مبانی نظری مدیریت استراتژیک برند و تئوری های ارزش ویژه برند
دسته: علوم انسانی
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 740 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 107

پیشینه ومبانی نظری مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند


خرید

پیشینه و مبانی نظری مدیریت استراتژیک برند و تئوری های ارزش ویژه برند

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

بخش اول : مروری بر ادبیات تحقیق. 12

تعریف برند. 12

تعریف مدیریت برند. 13

تفاوت برند و محصول. 14

مدیریت استراتژیک برند. 17

ارزش ویژه برند. 19

روش های ارزیابی برند. 20

تئوری های ارزش ویژه برند. 22

تئوری ارزش برند کلر. 22

آگاهی از برند. 23

وسعت و عمق آگاهی از برند. 24

مزیت های آگاهی از برند. 25

تصویر ذهنی از برند. 25

برجستگی برند. 27

عملکرد برند. 28

تصویرسازی ذهنی از برند. 28

قضاوت نسبت به برند. 30

احساسات نسبت به برند. 31

همنوایی با برند. 32

نقاط اشتراک و نقاط افتراق. 33

وفاداری به نام تجاری. 35

سبد برند. 35

ضرورت کاهش تعداد نام های تجاری. 35

ضرورت استفاده از نام های تجاری چندگانه. 36

محدودیت استفاده از نام های تجاری چندگانه. 37

بسط برند. 38

مفهوم کلاسیک نام تجاری. 39

شرایط تعمیم برند. 39

رعایت تناسب در تعمیم برند. 40

چک لیست تصمیم به تعمیم برند. 41

انواع بسط نام تجاری. 42

فشار بر نام تجاری از طریق بسط. 48

واکنش عمومی به بسط نام تجاری. 49

چند خطای کلاسیک. 50

پیش بینی خطر کردن های بسط. 51

هویت برند. 51

ابعاد هویت. 52

منشور هویت. 53

ممیزی برند. 56

عناصر برند. 56

نام برند. 58

URL. 59

لوگو و نماد. 60

کاراکترها. 60

شعار. 61

طنین. 61

بسته بندی. 61

کیفیت و ارزش ادراک شده. 63

برچسب های خصوصی. 64

راهبرد برند مشارکتی. 65

بخش دوم : مروری بر تحقیقات پیشین. 68

الف) تحقیقات  ژان نوئل کاپفرر. 69

ب)تحقیقات فیلیپ کاتلر و گری آرمسترانگ. 80

ج)تحقیقات دکتر احمد روستا ، دکتر داور ونوس و دکتر عبدالحمید ابراهیمی  87

ه) تحقیقات مارک بتی. 96

و)تحقیقات مارتین رول. 100

ز)تحقیقات ابوالکادر بورباب و محمد بوکیلی. 102

ح)تحقیقات آندریس استربینگر. 111

بخش اول : مروری بر ادبیات تحقیق

تعریف برند

واژه برند از واژه ای در زبان اسکاندیناوی قدیم تحت عنوان brander (به معنای داغ کردن یا سوزاندن) ریشه می گیرد. آن زمان( و امروزه ) دامداران برای متمایز ساختن حیوانات خود از سایرین ، مهر مشخصی را روی بدنشان داغ می کردند.

طبق تعریف انجمن بازاریابی آمریکا[1] برند عبارتست از : نام ، واژه یا علامت ، نماد ، طرح یا ترکیبی از تمامی این عناصر که به منظور شناسایی کالاها و خدمات یک فروشنده (یا گروهی از فروشندگان) با هدف ایجاد تمایز در عرصه رقابت مورد استفاده قرار می گیرد.[1]

نام های تجاری جزئی از راهبردی اند که با هدف متمایزسازی ، عرضه و تدوین می شوند. شرکت ها برآنند که انتظارات گروه خاصی از مشتریان را بهتر برآورده کنند. برای انجام این کار ، شرکت ها به نحوی هماهنگ و مستمر ترکیبی آرمانی از مشخصه ها – هم ملموس و هم ناملموس ، هم مشهود و هم نامشهود – و به شکل عملی یا نمادین تحت شرایطی که از نظر اقتصادی برای آن ها شدنی است فراهم می آوردند.

نام های تجاری را نمی توان یک نماد بر روی محصول یا صرفا یک طرح گرافیکی یا تزیینی محض تنزل داد.یک نام تجاری ، امضایی است بر یک فراگرد مرتبا تازه شونده و خلاق که محصول «الف» را امروز به بار می آورد ، محصولات «ب» و «پ» را فردا و الی آخر.

نام تجاری می گوید که محصولات چرا وجود دارند ، ازکجا می آیند و به کجا می روند. هم چنین ، خط مشی های آنان را تدوین می کنند. یک نام تجاری ، واقعیتی نوشته شده بر سنگ نیست، بلکه باید بتواند خود را بازمان ، تغییرات در خریداران و فناوری تطبیق دهد. یک نام تجاری به شکل روز به روز ساخته   می شود و هیچ گاه یک بار برای همیشه برپا نمی شود.

نام های جاری بزرگ معناهایی دارند که محتوا و جهت یابی شان را توصیف می کند. در حوزه لوازم خانگی ، برای مثال زیمنس[2] به معنای دوام ، سرسختی و اعتماد است . زیمنس تصویری از وجود دقت و وسواس در کیفیت ساخت آلمانی را زنده می کند.هات پوینت[3] معرّف عملی بودن ، استفاده با خیال راحت و آشنایی با دوست نزدیکی است که مراقب رشد بچه ها بوده است. فیلیپس[4] در نوآوری برای عموم و استفاده از فناوری در خدمات برای کل جامعه شهرتی کسب کرده است. بدیهی است که در هر بازار ، هر نام تجاری بزرگ ، معنای خود را دارد.این معنا بسیار مهم است ، زیرا به خریداران می گوید که تحقیقات ، نوآوری و دیگر تلاش های نام تجاری در چه جهتی قرار می گیرد . یکی بر دوام و دیگری بر عملی بودن یا نوآوری تأکید دارد.درست به همان گونه که یک کلمه نمی تواند در آن واحد دو معنا داشته باشد  - زیرا یکی همواره بر دیگری غلبه می کند – هیچ نام تجاری نباید در تلاش باشد که تمامی معنای ممکن را دربرداشته باشد . هریک مسیر خود را می پیمایدو اثر خود را بر جای می گذارد. [2]

نام تجاری با واژه های زیر مترادف است :

  • هویت
  • امضا
  • اصالت
  • تفاوت
  • تمایز
  • سرمایه اصلی کسب و کار
  • معنی محصول
  • ارزش یک بنگاه اقتصادی در ذهن مصرف کننده
  • راهنما و محرک انتخاب[3]

تعریف مدیریت برند

مدیریت نام تجاری به معنی مجموعه تلاش هایی است که برای معرفی بنگاه اقتصادی، معرفی محصولات یا خدمات ، جا انداختن نام و جایگاه ، ایجاد وفاداری در مشتری و استقرار جایگاهی برای محصول یا بنگاه است که آنها را در عرصه رقابت  و در مبارزه با رقبا پیروز نماید.

در واقع مدیریت برند ، فرآیند تفکر، گزینش و ترکیب ویژگی های پیدا و پنهان یک کالا یاخدمت به  شیوه ای جذاب ، با معنا وپرسروصداست که علاوه بر تامین رضایت و وفاداری مصرف کننده ، موقعیت متفاوت و متمایزی را در ذهن مصرف کننده و بازار برای محصول ایجاد کند.

مدیریت برند یک راهبرد است ، زیرا سازمان یا بنگاه اقتصادی رابه هدف های زیر می رساند:

  • افزایش فروش و بالا بردن سهم بازار
  • ایجاد ارزش برای افراد ذینفع
  • رضایت کارکنان
  • رضایت مشتری
  • ایجاد ترجیح نسبت به نام
  • کاهش حساسیت مشتری نسبت به قیمت
  • افزایش سرعت گردش سرمایه
  • جلوگیری از ورود رقبا به بازار فعلی
  • رسیدن به حد رهبری بازار
  • توسعه خط محصول وتنوع
  • ورود به بازارهای جدیدوصادرات

تفاوت برند و محصول

محصول[5] هرآن چیزی است که ما به بازار ارائه می دهیم تا بتوانیم توجه مخاطب را برای خرید و استفاده جلب کرده و نیاز یا خواسته ای را برآورده کنیم. به طور کلّی می توان پنج سطح مفهومی برای محصول تعریف کرد :

1-                       سطح مزیت ذاتی : نیاز بنیانی است که مشتریان را با استفاده از محصول یا خدمت ارضا می کنند


[1]- American Marketing Association – AMA

[2]- Siemens

[3]- Hot point

[4]- Philips

[5]- product


خرید

برچسب ها : پیشینه و مبانی نظری مدیریت استراتژیک برند و تئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه ومبانی نظری مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , مبانی نظری مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه نظری مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه ومبانی نظری , مدیریت استراتژیک برند وتئوری های ارزش ویژه برند , پیشینه تحقیق و مبانی نظری , پیشینه تحقیق , مبانی نظری , مبانی نظری و پیشینه تحقیق

  • رضا kk
  • ۰
  • ۰

تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)

برچسب ها : تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی) , تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی) , ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی) , تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)


تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)
دسته: حسابداری
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 1438 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 83

ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)


خرید

تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                                         صفحه     

چکیده................................................   1

فصل اول : کلیات تحقیق

1.1مقد مه.............................................        3

1-2. تعریف مسئله و بیان موضوع تحقیق..................         3

1-3 . تعاریف کلیدی ..................................          4

1-4 .ضرورت انجام تحقیق ..............................          4

1-5. سوالات تحقیق.....................................          5

1-6. فرضیات تحقیق ...................................          5

1-7. اهداف اساسی از انجام تحقیق......................         6

1-8 . نتایج مورد انتظار پس از انجام تحقیق............         6

1-9. جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق...................         6

1-10. روش تحقیق...................................................................................................................................................       6

1-11. روش و ابزار گردآوری اطلاعات....................................................................................................................        6

1-12-1. تحقیقات داخلی......................................................................................................................................           6

1-12-2. تحقیقات خارجی..................................................................................................................................             7

فصل دوم : ادبیات تحقیق

هشت

2-1. ارزیابی عملکرد..................................        11

2-1-1.تعاریف..........................................        11

2-1-2. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد.......        12

2-1-3. تاریخچه ارزیابی عملکرد.........................        12

2-1-3-1. ارزیابی عملکرد در ایران......................        13

2-1-4. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد...................        13

2-1-5. ویژگی های نظام ارزیابی عملکرد سازمانی کار آمد..        14

2-2. مدل های ارزیابی عملکرد..........................        14

2-2-1. مدل های اندازه گیری عملکرد......................................................................................................................     14

2-2-1-1. مدل سینک و تاتل..............................        15

2-2-1-2. ماتریس عملکرد(1989)..........................        16 
2-2-1-3. هرم عملکرد(1991) ............................        16

2-2-1-4. تحلیل ذی نفعان(2001)...........................................................................................................................      17

2-2-1-5. چارچوب مدوری و استیپل(2000).......................................................................................................         18

2-2-1-6. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد.........................................................................................................         19

2-2-2-7. کارت امتیازی متوازن...................................................................................................................................19

2-2-1-8. مدل تعالی سازمانی اروپا....................................................................................................................... ......20

2-2-1-9-مدل دمینگ.......................................................................................................................................... .....   21

2-2-1-10. مدل مالکولم بالدریج..........................................................................................................................        21

2-2-1-11. مدل تعالی در کسب وکار..................................................................................................................         21   2-3. بررسی سیستم ارزیابی عملکرد وانتخاب مناسب ترین سیستم.........................................................................         22

نه

2-3-1. دلایل انتخاب کارت امتیازی متوازن.......................................................................................................          23

2-4. معرفی مدل کارت امتیازی متوازن........................................................................................................              25

2-4-1. روش امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد................................................................            28

2-4-2.منظرهای روش امتیازی متوازن.............................................................................................................          28

2-4-2-1. منظر مالی ......................................................................................................................................          29

2-4-2-2. منظر مشتری...................................................................................................................................          29

2-4-2-3. منظر فرایندهای داخلی کسب  و کار.............................................................................................            29

2-4-2-4.منظر یادگیری و رشد.....................................................................................................................           30

2-4-3. روش ارزیابی متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد...............................................................            30

2-4-4. چرا استراتژی ها در عمل پیاده نمی شوند؟...........................................................................................         31

2-4-4-1.مانع مربوط به عدم انتقال استراتژی...............................................................................................             32

2-4-4-2. مانع مربوط به عدم  هم سویی کارکنان با استراتژی......................................................................             32

2-4-4-3. مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد.......................................................................................              33

2-4-4-4.مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم........................................................................................              33

2-4-5.بر طرف کردن موانع اجرای استراتژی به کمک روش ارزیابی متوازن....................................................         33

2-4-5-1. بر طرف کردن مانع مربوط به انتقال استراتژی.............................................................................              33

2-4-5-2. برطرف کردن مانع مربوط به عدم هم سویی کارکنان.............................................................. .               34

2-4-5-3 . بر طرف کردن مانع مربوط به عدم تخصیص منابع لازم..............................................................             34

2-4-5-4. برطرف کردن مانع مربوط به عدم تعهد مدیریت ارشد.................................................................            35

2-4-6. توازن در ارزیابی متوازن.................................................................................................................            35

2-4-6-1. توازن بین سنجه های مالی و غیر مالی..........................................................................................           35

ده

2-4-6-2. توازن بین ذی نفعان داخلی و خارجی..........................................................................................          35

2-4-6-3. توازن بین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت......................................................................................       36

2-4-6-4. توازن بین شاخص های هادی و توابع عملکرد................................................................................       36

2-4-7. نقشه استراتژی...................................................................................................................................       36

2-4-7-1. وجوه نقشه استراتژی.....................................................................................................................       38

2-5.سیستم جامع مدیریتی کارت امتیازی متوازن...........................................................................................        39

2=5=1. سیستم جامع مدیریت کارت امتیازی متوازن برای متصل ساختن استراتژی به عملیات.........................         39

2-5-1-1. مرحله نخست : تنظیم استراتژی.............................................................................................                 39

2-5-1-2. مرحله دوم :برنامه ریزی استراتژیک..................................................................................                   41

2-5-1-3. مرحله سوم : هم سویی سازمان با استراتژی........................................................................                   42

2-5-1-4. مرحله چهارم:برنامه ریزی عملیات....................................................................................                   42 

2-5-1-5. مرحله پنجم:کنترل،نظارت و یادگیری.........................................................................                        43 

2-5-4-6. مرحله ششم :سنجش و ساز گار کردن استراتژی...............................................................                    43

2-5-2. سنگ بنای موفقیت..............................................................................................................                    43 

2-5-3. حمایت مدیریت ارشد..........................................................................................................                   43

2-5-3. مدیریت پروژه......................................................................................................................                     44   

فصل سوم: روش تحقیق 

1-3. بیان مسئله و هدف پژوهش  ......  ..............................................................................................................48   

3-3. تاریخچه بیمه ایران.................................................................................................  .........................  .......49 

یازده

3-4. وظایف و اختیارات.....................................................................................................   .............               52

3-5.جمعیت آماری ................................................................................................... .............................      52

3-6. شیوه نمونه گیری.................................................................................................  ..........................      52

3-7. روش محاسبه حجم نمونه..................................................................................... ......   . ...............      52

3-8. محاسبات مربوط به پژوهش................................................................................ ...........................      53

3-9.فرضیه ها................................................................................................................ .......................       58

3-9-1. آزمون فرض وجه مالی .................................................................................... ........................      58         

3-9-2.آزمون فرض وجه مشتری.......................................................................................................          59    

3-9-3.آزمون فرض وجه فرایندهای داخلی........................................................................  ...............         60

3-9-4. آزمون فرض وجه رشد ویادگیری......................................................................... ...................       60

3-10. نتایج آزمون مربوط به چهار وجه کارت امتیازی متوازن........................................... .  .............           61     

3-11. نتایج پس از فرضیه ها.......................................................................................................................    61   

3-12. ویژگی های فردی و اجتماعی نمونه.................................................................................................      63 

3-12-1. جنسیت افراد جامعه...................................................................................................................        63

3-12-2. سطح تحصیلات.......................................................................................................................         64

3-12-3.میزان سن.....................................................................................................................................      64

3-12-4. سابقه کاری ...............................................................................................................................       66

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات

4-1. مقدمه...............................................................................................................  ..........................          68

4-2. برنامه پیاده سازی اهداف استراتژیک..........................................................................................             68

4-3. پیشنهادات................................................................................................................ ......................       70

دوازده

4-4. پیشنهادات کاربردی........................................................................................................................       71

5-4. نتیجه گیری....................................................................................................................................        71

5-4. منابع.................................................................................................................................................    73

سیزده


                                                                           فهرست جداول

عنوان                                                                                                                                                                         صفحه 

جدول3-1. سوالات وجه مالی .............................       54     جدول3-2. محاسبات وجه مالی ...........................       55      

جدول 3-3.انحراف معیار و میانگین وجه مالی ............       55      

جدول 3-4. سوالات وجه مشتری ...........................       55     

جدول 3-5. محاسبات وجه مشتری .........................       56     

جدول 3-6 . انحراف معیار و میانگین وجه مالی...........      56    

جدول 3-7. سوالات وجه فرایندهای داخلی..................       56    

جدول 3-8. محاسبات وجه فرایندهای داخلی ...............       57    

جدول 3-9 . انحراف معیار و میانگین فرایندهای داخلی ...       57    

جدول 3-10 .سوالات وجه رشد و یادگیری....................       57    

جدول 3-11 .محاسبات وجه رشد و یادگیری .................       58   

جدول 3-12 . انحراف معیار و میانگین وجه رشد و یاد گیری ...................... ..............................................................    58

جدول 3-13 .نتایج آزمون فرض ................................................................................................................................    61

جدول 3-14 .توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به متغیر جنسیت ......................................................................    63    

جدول 3-15 . توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به سطح تحصیلات .......................................................             64

جدول 3-16 . توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به میزان سن.....................................................................         65       

جدول 3-17. توزیع فراوانی ارزیابی پاسخ گویان نسبت به میزان سابقه کاری.............................................................     66   

چهارده

فهرست اشکال

عنوان                                                                                                                                                                        صفحه    

شکل 2-1هفت شاخص عملکرد ..............................................................................................................................      15       

شکل 2-2 . ماتریس ارزیابی عملکرد .........................................................................................................................     16      

شکل 2-3 .هرم عملکرد   ................................................................................................................................  .         17        

شکل 2-4 . مدل تحلیل ذی نفعان......................................................................................................................            18             

شکل 2-5 .متد ممیزی و ارتقاءسیستم عملکرد................................................................................................  .........    .19  

شکل 2-6 . نمای کلی معیارها  .........................................................................................................................            21               

شکل 2-7 .هرم تعدیل یافته کانجی........................................................................................................................        22

شکل 2-8 . مقایسه سیستم های اندازه گیری عملکرد ............................................................................................         25       

شکل 2-9 .رابطه علت و معلولی درارزیابی متوازن.....................................................................................................     27  

شکل 2-10 . مدل عمومی روش امتیازی متوازن ..........................................................................................                 25      

شکل 2-11 .موانع اساسی در سر راه پیاده سازی استراتژی...........................................................................................  32           

شکل 2-12. نقشه استراتژی ..............................     37   

شکل2-13. سیستم مدیریتی جامع:متصل ساختن استراتژی به عملیات.....................................................................       40   

شکل 3-1. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبت به متغیر جنسیت ............................................................................          63

شکل 3-2. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبتبه سطح تحصیلات  ......................................................................              64

شکل3-3. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبت به میزان سن  ...........................................................................                65

پانزده

شکل 3-4. نمودار ستونی پاسخ گویان نسبت به میزان سابق کاری  ..................................................................            66    

چکیده :

شرکت های بیمه باید عملکرد موففیت امیزی در انجام اهداف خود داشته باشند آگاهی از اینکه عملکرد سازمان تاچه حد در جهت رسیدن به این اهداف و موقعیت سازمان در محیط پیچیده و پویای امروز کجاست ،برای مدیران و سازمان ها اهمیت فراوانی دارد.ادامه حیات وفعالیت سازمان را ،توانایی رقابت واتخاذ مناسب ترین سیاست در مقابل تغییرات محیطی تعیین می کند یکی از موثرترین روش های مورد استفاده سازمان ها در این خصوص ،استفاده از  ارزیابی عملکرد برای تعیین نقاط ضعف وقوت سازمان جهت رفع انها و نقاط قوت انها جهت بهبود می باشد ارزیابی و مدیریت عملکرد علاوه بر کمک به سازمان برای افزایش توانایی رقابت ،در تعیین وپیاده سازی استراتژی ها نیز نقش بر جسته ای را ایفا می کند در این راستا،داشتن الگویی جهت ارزیابی عمکرد استراتژی سازمان ضروری است ویکی از این روش ها کارت امتیازی متوازن است که برای اولین بار برای  ارزیابی عملکرد سازمان ها معرفی شد به عنوان یکی از روش های برای برنامه ریزی استراتژیک  به گونه ای که قابل پیاده سازی باشد مطرح است وکارت امتیازی متوازن یک مفهوم مدیریتی میباشد که به همه مدیران در همه سطوح کمک میکند تا بتوانند فعالیت های کلیدی خود را کنترل کنند این پروژه به دنبال ارایه یک  مدل مناسب برای  ارزیابی عملکرد در سازمان هایی ،مثل سازمان بیمه  می باشد


خرید

برچسب ها : تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی) , تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی) , ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی) , تحقیق ارزیابی استراتژی عملکرد سازمان بیمه ایران با کارت امتیازی متوازن در شهرستان سبزوار (مطالعه موردی)

  • رضا kk