انلاین کده

انلاین کده, مرجع تخصصی فایل های علوم انسانی ,پایه , پزشکی, فنی مهندسی ,کتاب ، مقاله و جزوه ,طرح توجیهی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه های فکری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم های اطلاعاتی

پاورپوینت زهکشی

بازاریابی ورزشی در عصر جدید و نقش آن در توسعه ورزش

بررسی تاثیر عوامل اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

پاورپوینت معماری پایدار

گزارش کارورزی در روابط عمومی شهرداری

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کانال‌های توزیع

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت آموزش ریاضیات

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت کیفیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روش تدریس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودناتوان سازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی و سلامت روان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مان با نوروفیدبک

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات توریسم

دانلود پاورپوینت اقلیم شهرستان لاهیجان

دانلود پاورپوینت خانه سبز

پاورپوینت بیوگرافی و آثار دنیل لیبسکیند

دانلود پاورپوینت زندگینامه و آثار رنزو پیانو

پاورپوینت بیوگرافی مهندس هوشنگ سیحون و آثارش

  • ۰
  • ۰

پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی

پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی


توضیحات دانلود


دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 517 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 55

پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی شامل 55 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد


خرید

پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی

پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی شامل 55 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

چکیده

در بین روش‏های یادگیری، برخی معلّم‏محور است که در آن معلّم محور فعالیت‏های آموزشی است و برخی یادگیرنده محور است که در آن دانش‏آموز محور یادگیری است. با توجّه به تأثیر خاص رویکردهای یادگیرنده محور، امروزه این روش‏ها توجه محققان و مربّیان را به خود معطوف داشته است. در بین روش‏های یادگیرنده محور، روش «بحث گروهی» از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است. نوشتار حاضر در پی آن است تا ضمن تعریف و نحوه اجرای این روش، فواید، شرایط موفقیت، موارد کاربرد و ترکیب اعضای آن را تعیین کرده، به برخی محدودیت‏های کاربرد آن نیز اشاره نماید. در پایان نیز به اختصار برخی از شیوه‏های کاربرد این روش در دروس حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها ارائه می‏شود.

مقدمّه

روش‏های یادگیری به دو دسته کلّی قابل تقسیم است. در یک دسته معلّم در کانون یادگیری قرار داشته و عمده فعالیت‏های آموزشی حول محور او گردش می‏کند. و در دسته دوم، شاگرد محوریت یادگیری را تشکیل می‏دهد و معلّم به عنوان زمینه‏ساز و تشکیل‏دهنده و تسهیل‏کننده فعالیت او عمل می‏کند. روش‏های نوع اول را روش‏های معلّم‏محور (teacher-centred Method) یا آموزش مستقیم می‏نامند. گروه دوم روش‏ها که «Student-Sentred Learning» نام دارد، به آن دسته از موقعیت‏های یادگیری اطلاق می‏شود که مشارکت دانش‏آموزان را درگیر تعیین اهداف می‏کند و امور زیر را مورد تأکید قرار می‏دهد: اهداف مؤثر، تعامل با دانش‏آموزان، توانایی معلّم در پذیرش عبارات نادرست، به هم پیوستگی و خود پیروی گروه، و بخشی از زمان اختصاص یافته به مسائل و تجارب شخصی

در بین روش‏های یادگیرنده محور، روش «بحث گروهی» که موضوع این نوشتار است، از جایگاه ویژه‏ای برخوردار می‏باشد.

الف. تعریف

روش «بحث گروهی»، گفت‏وگویی است سنجیده ومنظم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکت‏کنندگان در بحث است. در این روش، شاگردان فعالانه در فعالیت‏های آموزشی، شرکت می‏کنند و مسئولیت یادگیری را به عهده می‏گیرند. آنها در ضمن مباحثه، از اندیشه و نگرش‏های خود با ذکر دلایل متّکی بر حقایق، مفاهیم و اصول علمی دفاع می‏کنند. بنابراین،

در روش مذکور ویژگی‏های زیر حایز اهمیت است:

ـ «گفت‏وگو»: دانش‏آموزان در این روش هم شنونده و هم گوینده هستند و نه فقط شنونده.

ـ «سنجیده و منظم»: گفت‏وگوی شاگردان هدفمند طراحی شده و با نظم خاصی به پیش می‏رود.

ـ «موضوع خاص»: به منظور استفاده لازم از بحث، باید موضوع کاملاً مشخص و معین شود.

ـ «مورد علاقه مشترک»: چنانچه موضوع مورد علاقه عموم شرکت‏کنندگان نباشد، افراد با انگیزه لازم آن را دنبال نخواهند کرد.

و ...

فهرست مطالب

چکیده

مقدمّه

تعریف

فواید

نحوه اجرا

شرایط موفقیت روش 

موارد کاربرد

اعضای گروه

محدودیت‏ها

کاربرد روش بحث گرهی در دروس حوزه‏های علمیه و دانشگاه‏ها

نتیجه‏ گیری

پایان

عنوان : یادگیری به روش بحث گروهی

فرمت : پاورپوینت

حجم : 520 کیلوبایت

تعداد صفحات : 55

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی


خرید

برچسب ها : پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی , پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی , دانلود پاورپوینت یادگیری به روش بحث گروهی , پاورپوینت آموزش گروهی چیست , دانلود پاورپوینت آموزش گروهی چیست , پاورپوینت یادگیری گروهی چیست , دانلود پاورپوینت یادگیری گروهی چیست , دانلود یادگیری به روش بحث گروهی , یادگیری به روش بحث گروهی , تحقیق یادگیری به روش بحث گروهی , دانلود تحقیق یادگیری به روش بحث گروهی ,

  • ۹۶/۰۷/۱۰
  • رضا kk

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی