انلاین کده

انلاین کده, مرجع تخصصی فایل های علوم انسانی ,پایه , پزشکی, فنی مهندسی ,کتاب ، مقاله و جزوه ,طرح توجیهی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه های فکری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم های اطلاعاتی

پاورپوینت زهکشی

بازاریابی ورزشی در عصر جدید و نقش آن در توسعه ورزش

بررسی تاثیر عوامل اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

پاورپوینت معماری پایدار

گزارش کارورزی در روابط عمومی شهرداری

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کانال‌های توزیع

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت آموزش ریاضیات

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت کیفیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روش تدریس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودناتوان سازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی و سلامت روان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مان با نوروفیدبک

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات توریسم

دانلود پاورپوینت اقلیم شهرستان لاهیجان

دانلود پاورپوینت خانه سبز

پاورپوینت بیوگرافی و آثار دنیل لیبسکیند

دانلود پاورپوینت زندگینامه و آثار رنزو پیانو

پاورپوینت بیوگرافی مهندس هوشنگ سیحون و آثارش

  • ۰
  • ۰

روانشناسی کودک

برچسب ها : روانشناسی کودک , روانشناسی کودک , مقاله روانشناسی کودک , تحقیق روانشناسی کودک , پژوهش روانشناسی کودک , پروژه روانشناسی کودک

روانشناسی کودک
دسته: روان شناسی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 37 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

راهنمایی کودک راهنمایی ، که معنی لغوی آن هدایت وارشاد و اداره کردن است ، مفهوم و کاربرد گسترده ای دارد وپند و اندرز و مطالعه کتاب یا جدول یا مقاله و گوش دادن به یک سخنرانی و خطابه را شامل می شود راهنمایی ، بصیرت و آگاهی کودک را در زمینه های گوناگون افزایش می دهد و موجبات رشد و نیل او را به درجات بالاتری از کمال فراهم می آورد راهنمایی کودک ، یک


خرید

روانشناسی کودک


کودک از طریق راهنمایی:

  1. تواناییهایش را می شناسد.
  2. به محدودیتهایش پی می برد.
  3. با امکانات محیطی آشنا می شود و نحوه استفاده موثر از آنها را می آموزد
  4. چگونگی برقراری ارتباط درست و همزیستی مسالمت آمیز با دیگران را یاد        می گیرد.

راهنمایی ، کودک را یاری می دهد تا دریابد که کیست؟ چگونه رفتار کند؟

انتظارات دیگران از او چیست؟ و در نهایت با شناخت خود و محیط بتواند برای تامین نیازهای فردی و اجتماعی خود تصمیمات مناسبی بگبرد.

          همه کودکان را نمی توان با یک روش راهنمایی کرد.حتی برای حل مشکلات به ظاهر مشابه ، ممکن است روشهای متفاوتی به کار رود ؛ از این رو ، در راهنمایی کودکان نباید از یک روش قالبی استفاده شود ، بلکه راهنما با توجه به خصوصیات کودک و علل مشکل ، باید روشهای مناسبی انتخاب کند و به مرحله اجرا در آورد.همچنین راهنمایی کودکان به صورت فردی و گروهی انجام می شود. از طریق راهنمایی گروهی ، به تعدادی کودک که در یک مکان گرد آمده اند ، در زمینه های متعدد اطلاعات می دهند.راهنمایی گروهی که نقش آن پیشگیری از بروز مشکلات است ، موجب صرفه جویی در وقت وهزینه می شود. مشاور و معلم می توانند با استفاده با استفاده از ابزار و وسایلی نظیر فیلم و اسلاید و بروشورهای مختلف ، کودکان را از طریق گروهی راهنمایی کنند.

مشاوره کودک

معنی لغوی مشاوره ، همکاری کردن و رای و نظر تخصصی دیگران را برای انجام دادن کاری خواستن است. مشاوره کودک ، به منزله یک هنر ، تعامل فعال بین مشاور و کودک است که بدان وسیله کودک پس از طرح مشکل ، با کمک مشاور ، تواناییها ، امکانات و نیز محدودیتهایش را می شناسد و در نهایت به حل مشکلش اقدام می کند. در مشاوره کودک ضرورت دارد. با برقراری این ارتباط عاطفی و پذیرا ، کودک مشکلش را به نحو مقتضی مطرح می سازد و از مشاور تقاضای کمک می کند.

انواع مشاوره. مشاوره از دیدگاههای مختلف به انواع متعددی تقسیم می شود. این تقسیم بندی صوری است و به منظور سهولت عمل مشاور انجام می شود و مشاور هنگام مشاوره از همه انواع ، همزمان استفاده می کند. مشاوره از نظر موضوع به مشاوره تحصیلی ، شغلی ، خانوادگی و بهداشتی و از نظر اجرا به فردی و گروهی تقسیم می شودو در مشاوره فردی ، مشاور در هر جلسه فقط با یک کودک به مشاوره می پردازد ؛ در حالی که در مشاوره گروهی تعداد کودکان در هر جلسهء مشاوره بیش از یک نفر است.

مشاوره گروهی با کودکان. چون مشاوره گروهی با کودکان در سطح وسیعی انجام میشود ، مشاور باید با نحوه تشکیل و اداره جلسه مشاوره گروهی آشنا باشد. مشاورهء گروهی ، یک سلسله فعالیتهای سازمان یافته است که با تعدادی کودک در زمان معینی انجام می شود. .هدف این فعالیتها در مرحله اول معمولاً حل مشکل و در مرحلهء بعد پیشگیری از بروز مشکلات است.



منابع:

  1. آزاد ، حسین ؛ روانشناسی مرضی کودک؛ انتشارات پاژنگ ، تهران:1368
  2. اتکینسون ، ریتا وهمکاران؛ زمینه روان شناسی؛ ترجمه محمد نقی براهنی وهمکاران؛ انتشارات رشد ، تهران:1367
  3. احدی، حسن وشکوهالسادات بنی جمالی ؛ روانشناسی رشد (مفاهیم بنیادی در روانشناسی کودک)؛ چاپ ونشر بنیاد ، تهران:1368
  4. احمدی ، سید احمد؛ روانشناسی نوجوانان وجوانان ؛ انتشارات مشعل ، اصفحان:1368.
  5. اخوت ، ولی الله ؛روان درمانی ؛ انتشارات آموزشگاه عالی خدمات اجتماعی ، تهران:1356
  6. بهرامی ، هادی؛روانشناسی کودک ؛ انتشارات دانشگاه ابوریحان بیرونی ، تهران: 1358.
  7. پارسا ، محمد؛ روانشناسی رشد کودک ؛ چ 5 ، انتشارات پیوند ، تهران:1367.
  8. حسینی، سید مهدی؛ اصول و روشهای راهنمایی ومشاوره ؛ انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران:1369
  9. شعاری نژاد ، علی اکبر ؛ روانشناسی رشد ؛ انتشارات اطلاعات ، تهران:1368
  10. شفیع آبادی ،عبدالله ؛ پویایی گروه ومشاوره گروهی ؛ چ 2 ، انتشارات رشد، تهران:1372-الف
  11. لندرث ، گری ؛ بازی درمانی: دینامیسم مشاوره با کودکان ؛ ترجمه خدیجه آرین ؛ انتشارات اطلاعات ، تهران:1369.
  12. ماک لین ، ایزابل ؛ راهنمایی ومشاوره کودک ؛ ترجمه رضا شاپوریان ؛ انتشارات امیر کبیر ، تهران:1355



خرید

برچسب ها : روانشناسی کودک , روانشناسی کودک , مقاله روانشناسی کودک , تحقیق روانشناسی کودک , پژوهش روانشناسی کودک , پروژه روانشناسی کودک

  • ۹۶/۰۳/۲۷
  • رضا kk

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی