انلاین کده

انلاین کده, مرجع تخصصی فایل های علوم انسانی ,پایه , پزشکی, فنی مهندسی ,کتاب ، مقاله و جزوه ,طرح توجیهی

کلمات کلیدی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سرمایه های فکری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سیستم های اطلاعاتی

پاورپوینت زهکشی

بازاریابی ورزشی در عصر جدید و نقش آن در توسعه ورزش

بررسی تاثیر عوامل اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پاورپوینت معماری اسلامی ترکیه

پاورپوینت معماری پایدار

گزارش کارورزی در روابط عمومی شهرداری

پاورپوینت اقلیم سرد و کوهستانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کانال‌های توزیع

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت آموزش ریاضیات

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اهمیت کیفیت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روش تدریس

مبانی نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کتاب الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفاهیم و تعاریف کارآفرینی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودناتوان سازی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ذهن آگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ایمان مذهبی و سلامت روان

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هویت و سبک های هویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سلامت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق در مان با نوروفیدبک

دانلود پاورپوینت سیستم اطلاعات توریسم

دانلود پاورپوینت اقلیم شهرستان لاهیجان

دانلود پاورپوینت خانه سبز

پاورپوینت بیوگرافی و آثار دنیل لیبسکیند

دانلود پاورپوینت زندگینامه و آثار رنزو پیانو

پاورپوینت بیوگرافی مهندس هوشنگ سیحون و آثارش

  • ۰
  • ۰

پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها

پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها


توضیحات دانلود

دسته: مدیریت
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 116 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

این پاورپوینت در مورد اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها در 33 اسلاید کامل و جامع می باشد


خرید

پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها



    تعریف سازمان:
    گروهی متشکل از دو یا چند تن که در محیطی با ساختار منظم و از پیش تعیین شده برای نیل به ‌‍‎‏‍اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

    انواع سازمان‎‎‎ها:
    1. سازمان‎های انتفاعی و غیر انتفاعی
    2. سازمان‎‎های تولیدی و خدماتی
    3. سازمان‎‎های دولتی و خصوصی

        سازمان‌های انتفاعی:
        سازمان‌هایی هستند که با هدف کسب سود تشکیل می‌شوند.

        سازمان‌های غیر انتفاعی:
        این سازمان‌ها، با اهداف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی تشکیل می‌شوند مانند اتحادیه‌های کارگری و انجمن‌های مذهبی.

        سازمان‌های تولیدی:
        این سازمان‌ها از مواد خام یا مواد اولیه برای تولید کالا استفاده می‌کنند. مانند کارخانه‌های تولید کفش و تلویزیون.

        سازمان‌های خدماتی:
        این نوع از سازمان‌ها خدمات ارائه می‌کنند مانند خدمات مشاوره عمومی و خدمات پزشکی.

        سازمان‌های دولتی:
        این نوع سازمان‌ها تحت کنترل دولت هستند.
        • سازمان‌های خصوصی:
        این نوع سازمان‌ها بجای کنترل دولت توسط افراد یا بخش دولتی کنترل می‌شوند.

        تعریف مدیریت:
        فرآیند برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و نظارت بر کار اعضای سازمان و کاربرد کلیه منابع قابل دسترسی برای رسیدن به هدف‌های تعیین شده سازمان.

        انواع محیط سازمانی:
        2)محیط خارجی:
        مواد اولیه
        پول
        انرژی
        اطلاعات
        نیروی انسانی
        1)محیط داخلی:
        عواطف
        ارزشها
        اعتقادات
        منافع کارکنان
        منافع سهامداران

        انواع مدیران:
        2) ازنظر فعالیت‌های سازمانی:
        مدیران وظیفه ای
        مدیران عمومی
        1) از نظر سطح سازمانی:
        مدیران عملیاتی
        مدیران میانی
        مدیران عالی
        تعاریف مدیران عملیاتی، میانی و عالی

        مدیران عملیاتی(خط اول):
        مدیران در این سطح مستقیما مسئول تولید کالا و خدمات هستند مانند سرپرستان.
        • مدیران میانی:
        این مدیران به طور مستقیم به مدیران رده بالا گزارش می‌دهند و پل ارتباطی میان مدیران عالی و عملیاتی هستند.

        مدیران عالی:
        گروه کوچکی از مدیران را تشکیل می‌دهند. واین مدیران اهداف، خط‌مشی‌ها و راهبردهای سازمان را تشکیل می‌دهند.
        تعاریف مدیران وظیفه‌ای و مدیران عمومی:

        مدیران وظیفه‌ای(تخصصی) :
        کارکنانی با مهارت‌های ویژه در زمینه خاص مانند حسابداری، امور پرسنلی و غیره.

        مدیران عمومی:
        مسئول کلیه وظایف و فعالیت‌هایی هستند که در یک واحد یا یک سازمان انجام می‌شود مانند تولید، بازاریابی و امورمالی.

    مهارت‌های مورد نیاز مدیران:
    1)مهارت‌های ادراکی
    2)مهارت‌های انسانی
    3)مهارت‌های فنی

        مهارت‌های ادراکی:
        این مهارت به مدیر امکان می‌دهد که سازمان را به صورت یک کل در نظر بگیرد و روابط متقابل بخش‌های مختلف و چگونگی تاثیر تغییر هر قسمت در کل سازمان را پیش‌بینی کند.

    • مهارت های انسانی:
    این مهارت به مدیر امکان می‌دهد تا با افراد، در کنار آنها و به طور موثر با آنها کار کند. مدیران در همه سطوح به این مهارت نیازدارند.
    • مهارت
    رابطه انواع تصمیمها و مسائل و سطوح سازمانی

• شرایط محیطی تصمیم‌گیری:
1. اطمینان
2. مخاطره
3. عدم اطمینان
4. ابهام
شرایط تصمیم‌گیری
• شرایط اطمینان:
در شرایط اطمینان مدیران درباره یک مسئله، راه‌حلهای جایگزین و نتایج احتمالی آن راه‌حلها کاملا آگاهی دارند، بنابراین می‌توانند وقایع موثر بر آنها یا نتایج آنها را نظارت کنند.
• شرایط مخاطره:
مدیر مسئله‌ای را می‌شناسد، اطلاعات کافی برای شناخت راه‌حلهای ممکن در اختیار دارد و براساس این اطلاعات احتمال کسب نتیجه مطلوب از هر راه‌حل را تخمین می‌زند.
• روش اخذ تصمیم در شرایط مخاطره:
1)یک راه از میان راههای ممکن انتخاب شود.
2)تمام نتایج حاصل از راه انتخاب شده با توجه به شرایط محیطی مختلف ارزیابی شود.
3)هر یک از نتایج در احتمال وقوع شرایط محیطی آن ضرب شود.
4)نتایج حاصل از مرحله (3)با هم جمع شوند تا ارزش مورد انتظار برای راه انتخابی در مرحله(1)به دست آید.
5)مراحل (1) تا (4)برای بقیه راههای ممکن تکرار شود.
6)اکنون راه‌حلی که بالاترین ارزش مورد انتظار(برای سود)را دارد به عنوان راه‌حل انتخابی برگزیده شود.


خرید

برچسب ها : پاورپوینت اصول و مبانی مدیریت و سرپرستی سازمان‌ها
  • ۹۶/۰۲/۱۹
  • رضا kk

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی